フォルダブルスマートフォン セット/パネル出荷速報
全文和訳
既にお伝えしたように、DSCCでは先週、Q3'22版 Quarterly Foldable/Rollable Display Shipment and Technology Report (一部実データ付きサンプルをお送りします) を発刊した。以下は市場シェアのハイライトの一部である。本稿では四半期ベースの記載となっているが、本レポートには月次データも収録されている。
Q2’22
- フォルダブル (折りたたみ式) スマートフォン用のパネル出荷台数は前期比20%増、前年比141%増の310万台だった。一方、フォルダブルスマートフォンの出荷台数は前期比26%減、前年比94%増の160万台だった。今四半期には主要なスマートフォンの導入はなかったが、Q3’22に発売予定の多数の主要製品向けパネル出荷が始まったため、成長率に差が生じた。
- Samsungがセット出荷ベースでシェア50%、パネル調達ベースでシェア66%を獲得、首位ブランドの座を維持した。Huaweiはセット出荷ベースでシェア37%の第2位、Oppoはシェア8%で第3位だった。
- Q2’22のベストセラーモデルはSamsung Galaxy Z Flip 3であり、地域別で最も売れた韓国でシェア34%を獲得した。Huawei P50 Pocketがシェア32%、Samsung Galaxy Z Fold 3がシェア14%で続いている。
- Samsung Displayがシェア73%で、パネル供給メーカー首位の座を維持した。BOEがシェア18%、Visionoxがシェア8%で続いている。
Q3’22
- フォルダブルスマートフォン用のパネル出荷台数は前期比111%増、前年比63%増の660万台になると予測されている。フォルダブルスマートフォン出荷台数はZ Flip 4、Z Fold 4、Motorola Razr 2022、Xiaomi Mix Fold 2の発売により、前期比297%増、前年比142%増の620万台になると予測される。
- SamsungがZ Flip 4とZ Fold 4の発売によって、セット出荷ベースのブランドシェアを50%から 85%に急拡大すると見られる。パネル調達ベースのシェアは66%から87%に上昇する見通しだ。Huaweiはセット出荷ベースで第2位を維持すると予測されるが、新製品の発売がないことから、そのシェアは37%から10%に低下、パネル調達ベースではさらに低くなると見られる。
- Samsung Galaxy Z Flip 4が、最も売れる地域である欧州でシェア51%を獲得、ベストセラーモデルになると予測される。Z Fold 4がシェア27%、P50 Pocketがシェア8%で続く見通しだ。
- Samsung Displayのシェアが新製品の発売によって、Q3’22に90%へと急上昇する見通しである。同社以外でシェア4%を超えるサプライヤーはないだろう。
DSCC’s Foldable Report Reveals Latest Results by Model
As promised, DSCC released the Q3’22 of its Quarterly Foldable/Rollable Display Shipment and Technology Report (一部実データ付きサンプルをお送りします) last week. Some of the market share highlights are indicated below. While described quarterly, they are actually available monthly in our report.
Q2’22
- Foldable smartphone panel shipments rose 20% Q/Q and 141% Y/Y to 3.1M, while foldable phone shipments fell 26% Q/Q while rising 94% Y/Y to 1.6M units. No major smartphones were introduced in the quarter, but panel shipments started and were significant for a number of major launches in Q3’22 accounting for the differential in growth.
- Samsung remained the #1 brand with a 50% share on a phone shipment basis and a 66% share on a panel procurement basis. Huawei was #2 on a phone shipment basis with a 37% share followed by Oppo at #3 with an 8% share.
- In Q2’22, the Samsung Galaxy Z Flip 3 was the best-selling model with a 34% share with Korea its best-selling region. It was followed by the Huawei P50 Pocket with a 32% share and the Samsung Galaxy Z Fold 3 with a 14% share.
- Samsung Display remained the top panel supplier with a 73% share followed by BOE at 18% and Visionox at 8%.
Q3’22
- Foldable smartphone panel shipments are expected to grow 111% Q/Q and 63% Y/Y to 6.6M panels. Foldable phone shipments are expected to grow 297% Q/Q and 142% Y/Y to 6.2M phones on the launch of the Z Flip 4, Z Fold 4, Motorola Razr 2022 and Xiaomi Mix Fold 2.
- Samsung’s brand share is expected to surge from 50% to 85% on a phone shipment timeline on its Z Flip 4 and Z Fold 4 launch. On a panel procurement basis, its share is expected to rise from 66% to 87%. Huawei is expected to remain #2 on a phone shipment timeline with its share falling from 37% to 10% share and is even lower on a panel procurement basis on the lack of new products.
- The Samsung Galaxy Z Flip 4 is expected to be the best-selling model with a 51% share with Europe its best-selling region. It is expected to be followed by the Z Fold 4 with a 27% share and the P50 Pocket with an 8% share.
- Samsung Display’s share is expected to surge to 90% in Q3’22 on its new product launch with no other supplier with more than a 4% share.
Foldable Phone Brand Share - Phone Shipment Timeline
To see monthly brand and panel supplier share out to 2023 and a whole lot more, please see our Quarterly Foldable/Rollable Display Shipment and Technology Report (一部実データ付きサンプルをお送りします).
本記事の出典調査レポート
Quarterly Foldable/Rollable Display Shipment and Technology Report
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