MiniLED普及率、2026年以降は車載用途が急拡大~専門調査レポートを発刊

Published July 29, 2024
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記事のポイント
  • 2024年のMiniLED総普及率は2.5%と予測される
  • 車載分野におけるMiniLED普及率は2026年には10%近くになると予測される
  • MiniLEDはディスプレイとしての使用のみならず、ヘッドライト、テールライト、グラフィックディスプレイなど他用途にも採用される可能性がある

MiniLEDはすでにディスプレイとLEDの両産業において重要な役割を果たす戦略的資源となっていることが、DSCCの Quarterly MiniLED Backlight Technologies, Cost and Shipment Report 最新版で明らかになった。Q1'24のMiniLED出荷数は445万枚で、Q2'24は横ばいになる見通しだ。2024年のMiniLED総出荷数は1900万枚以上に達すると予測されている。

レポート最新版のハイライトは以下の通り。

  • MiniLEDの総普及率は着実に上昇し続けている。自動車産業では特に、主要企業の多くが内装ディスプレイにMiniLEDバックライトを積極的に採用している。車載用途におけるMiniLED普及率は、2026年には9.6%に、2028年には13.7%に達すると予測されている。
用途別MiniLED普及率
  • 韓国系自動車ブランドは2026年の主流モデルにMiniLEDを採用する計画で、これが車載用途におけるMiniLED普及率を押し上げることになりそうだ。

「Q2'24にはAppleがiPad Pro用のMiniLEDをOLEDに置き換えた。これはMiniLEDには大きなインパクトとなり、タブレット分野では失敗という見方もあるかもしれないが、他の用途、特にTV分野や車載分野での普及は引き続き拡大している。Sonyや中国系TVブランドはMiniLEDの採用に非常に積極的だ。新モデルの多くが、手頃な価格で十分な性能を実現できるPOB MiniLED設計を採用している。車載用途では、MiniLEDは他のディスプレイ技術に比べ、高輝度、高コントラスト、高堅牢性など、他に代えがたい長所がある。MiniLEDは車載ディスプレイ要件に完全に合致している。一方、車載ディスプレイは家電用ディスプレイに比べ、価格の影響度がはるかに低い。他に代えがたい性能と価格の影響度の低さの両方が、MiniLEDが車載分野で他分野よりも高い普及率を実現する要因となっている」と、DSCCのアナリストであるLeo Liuは述べている。

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Quarterly MiniLED Backlight Technologies, Cost and Shipment Report 最新版は最新の市場動向を反映しており、出荷データ、先進技術情報、サプライチェーン、予測に関する総合分析を提供しています。

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[原文] MiniLEDs Expected to Enjoy Highest Penetration in Automotive from 2026
  • In 2024, the total penetration rate for MiniLED is expected to be 2.5%.
  • MiniLED penetration in automotive is expected to reach 10% in 2026.
  • In addition to being used in displays, MiniLEDs can also be adopted into other applications such as headlights, taillights and graphic displays.

DSCC’s latest Quarterly MiniLED Backlight Technologies, Cost and Shipment Report revealed that MiniLED has become an important role and a strategic resource in both the display and LED industries. MiniLED shipments were 4.45M units in Q1’24 and are expected to remain flat in Q2’24. Total shipments for MiniLED panels are expected to reach more than 19M units in 2024.

Highlights from the latest report include:

  • The total penetration of MiniLED continues to steadily increase. Most key players are very aggressive in adopting MiniLED backlight to interior displays, especially in the automotive industry. MiniLED penetration is expected to reach 9.6% in automotive displays in 2026 and is expected to reach 13.7% in 2028.


  • Korean auto brands plan to adopt MiniLED in mainstream models in 2026 and this will boost MiniLED penetration in automotive.

According to DSCC Analyst, Leo Liu, “In Q2’24, Apple replaced MiniLEDs with OLEDs in the iPad Pro. This had a significant impact on MiniLED, and although it may have failed in tablets, its penetration in other applications continues to grow, especially in TV and automotive. Sony and other Chinese TV brands are very aggressive on MiniLED adoption. Most new models have adopted a POB MiniLED design due to good-enough performance and affordable costs. As for automotive, MiniLED has more irreplaceable advantages, such as high brightness, good contrast and robustness, compared with other display technologies. It perfectly matched requirements for automotive displays. Meanwhile, the price sensitivity in automotive is much less than in consumer electronics. Both irreplaceable performance and less price sensitivity help MiniLED to have higher penetration in automotive than other applications. “

The latest Quarterly MiniLED Backlight Technologies, Cost and Shipment Report has been updated with the latest market dynamics and provides a comprehensive analysis on shipments, technology updates, the supply chain and forecast.

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Written by

Leo Liu

leo@displaysupplychain.com